Hästfolk.

Lady_S

Trådstartare
Någon som såg Hästfolk idag? Det handlade om en uppfödare från Irland som bl a betäckte sitt sto via insemination med en svensk hingst. Är det bara jag som är nyfiken på vilken hingst det är? Någon som vet?
/Lady_S

Sv: Hästfolk.

Väldigt stor chans att det var Janus...denna underbart vackra hingst!!

Vilket härligt program det var!!!

De har forsokt att marknadsfora Briar har, men det ar inte sa manga som ar intresserade av en dressyr hingst, sa det har inte blivit nagonting av det tror jag.

Jag som inte alls har koll pa svenska hingstar, vem ar Janus? Vad har han gjort och vad har han for stam?

Janus är connemara, e.Öxenholm Marble Jr ue.Slieve Dara
Nin

Hej!
Uppfödaren Henry O'Toole seminerade mycket riktigt sitt sto med connemarahingsten Janus. Stoet som seminerades och som sedermera fick ett föl var ingen mindre än Castle Urchin, det sto som vann den stora utställningen Clifden Show (som också visades i programmet).

Det finns också andra hingstar med svensk anknytning som använts i irländsk avel. Dale Haze har ett antal sonsöner som gjort succe, bla danskfödda Frederiksminde Hazy Match, Laerkens Cascade Dawn samt Frederiksminde Merlin.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 629
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31