Hörni, nu fick jag ju tillfälle att testa allergimedicinen i praktiken och känna på hur pass allergisk jag är (väldigt). Jag ryktade & gjorde iordning hästen inomhus och han verkade börjat fälla. Jag hade tagit en tablett i god tid innan (Cetirizin Sandoz) och sprejat med kortisonsprej och någon annan sprej.
När det blivit dags att rida var mina luftvägar som sugrör kändes det som, och jag misstänker att det bidrog en del till att jag knappt orkade någonting under ridningen. Ögon och näsa kändes som tur var okej. Men det var obehagligt att inte kunna andas, det gör mig tveksam till att utsätta min kropp för det upprepat.
Nu var detta ju inget idealscenario och jag är medveten om att flera saker kan justeras (rykta ute istället, få hjälp med häst som fäller, rida utomhus, etc. – Dock är jag tyvärr för lång för de allergivänliga raserna.)
Men jag undrar, finns det bättre receptfri medicin? Apotekaren rekommenderade denna för att man inte blir trött av den, och det är ju en fördel om man ska rida

Men det är det å andra sidan att kunna andas också.