Ni som håller på med hästar trots att ni är allergiska, hur gör ni? Jag planerar ju att börja rida igen efter lång paus. En aspekt av detta som jag inte trodde var ett problem är att jag antagligen gått och blivit allergisk under mitt uppehåll. Jag har dock hela tiden trott att det fanns en effektiv och lätt tillgänglig permanent behandling mot detta, utifrån vad personer i min närhet sagt. Nu när det blivit aktuellt att kolla upp närmre visar det sig att det inte stämmer. Det känns obeskrivligt tråkigt eftersom jag knappt kan minnas när jag sist känt mig så motiverad och peppad inför framtiden som nu när jag börjat öppna upp för ett liv med häst igen
Jag kommer göra en ordentlig allergiutredning, och försöker hålla kaostankarna borta innan jag har fakta. Men tills dess undrar jag om det finns folk som rider trots sin hästallergi. I vilken utsträckning håller ni på med hästar? Hur gör ni för att det ska fungera, och hur påverkar det er hälsa? Väldigt tacksam för alla erfarenheter ni vill dela med er av!
Jag kommer göra en ordentlig allergiutredning, och försöker hålla kaostankarna borta innan jag har fakta. Men tills dess undrar jag om det finns folk som rider trots sin hästallergi. I vilken utsträckning håller ni på med hästar? Hur gör ni för att det ska fungera, och hur påverkar det er hälsa? Väldigt tacksam för alla erfarenheter ni vill dela med er av!