Hästens vikt.

attempt

Trådstartare
Hur räknar man ut hästens vikt? Jag har kunnat det förut, men det står helt stilla nu. Man mäter väl bröstomfånget och multiplicerar dte med något? :crazy:
 
Sv: Hästens vikt.

I boken "Rätt foderstat - bättre häst" står det såhär på sid 73: "På ryggsidan placerar man måttbandet strax nedanför manken och på bröstsidan strax bakom frambenen. Sedan mäter man omfånget runt om. När man vet hästens bröstomfång, kan man ta reda på vikten med hjälp av diagramet..." Dvs, bröstomfång 140cm = 230kg, 160cm = 350kg, 170cm = lite drygt 400kg, 180cm = 475kg, 190cm = 550 kg, 200cm = 600kg, 210cm = 660kg

Hoppas det kan vara till hjälp :rofl:
 
Sv: Hästens vikt.

Tack! Kan ju vara bra att veta vad hästen väger nu i avmaskningstider.
 
Sv: Hästens vikt.

PÅ Freefarms fodersida finns en knapp "Hjälp" vid hästens vikt. Där kan man lätt få reda på hästens vikt med hjälp av måttband.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: fio
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 337
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp