Hästens vikt??

Sv: Hästens vikt??

Mitt varmblod (halvblod) som är 4½ väger 570 kg. Hon är 163-164 cm och ganska rejäl. Samt lite trind (dock ej fet, och inte direkt tjock heller, men inte slimmad).

mitt förra varmblod vägde 350-400 kg 148cm....

Man kan mäta lite olika grejer på hästen med ett måttband och sedan räkna ut vikten, men exakt hur vet jag inte...

Min ena varmblodstravare är ca 155 cm i mankhöjd väger ca 475 kg. Min andra som är något högre väger ca 520 kg.

Här kan du enkelt räkna ut ungefärlig vikt på din häst.

bengall skrev:
Ja, det kan nog vara allt från 400 kg och upp till 800 kg, kanske mera.

En varmblodshäst på 800 kg måste antingen vara VÄLDIGT stor eller väldigt fet! :D

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka