Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag funderar på hur hästens ståapparat fungerar rent mekaniskt, hittar inget i min litteratur som känns speciellt upplysande.
Någon som kan förklara?;0)
Kainer, R A, McCracken O T. 1994. The coloring atlas of horse anatomy. Plate 21 & 36. Loveland, Alpine Books.
där finns en beskrivning.
Har två vetenskapliga skrifter till:
Hermanson, John W; MacFadden Bruce J. 1992. . Evolutionary and Functional Morphology of the shoulder region and stay-apparatus in Fossil and Extant Horses (Equidae). Journal of Vertebrate Paleontology 12, 377-386
Hermanson, John W; MacFadden Bruce J. 1996. Evolutionary and Functional Morphology of the Knee in Fossil and Extant Horses (Equidae). Journal of Vertebrate Paleontology 16, 349-357
Men de kanske är svåra att få tag i. Jag skrev ett arbete om evolutionen bakom ståmekanismen första året på SLU, så om du vill ha mer referenser har jag några till
Trädgård & Växter Stuprören går ner på framsidan och bara ner där hängrännan lutar åt det hållet så blir mest krångel.
Jag tror inte vi har lust att...
Hästmänniskan Jag sålde min fjordhäst och hon hade gallor, kommer inte ihåg om det var båda fram kanske? Men veterinären förklarade vad det var ( vi...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.