D
Duffy
Nu behöver jag era tips och råd om hur jag ska lösa detta problemet med min valack. Känner mig helt tom på ideér och det känns som jag provat allt, men ingenting funkar. Jag leder alltid hästar bakom mig så att de följer mig, istället för att leda dem bredvid mig vid bogen. När jag leder min valack bakom mig brukar han streta emot lite och "sega" bakom mig istället för att trampa på i min takt. Det känns ju helt fel att behöva dra hästen efter sig och samtidigt vill jag ju att han ska följa mig självmant och inte behöva ha någon som piskar på honom i baken så att han ska röra på påkarna.
tycker ni att jag ska satsa på att jobba med ledarskapsövningar eller tror ni att han bara sätter sig emot på grund av lathet? Är det någon som kan reda ut detta dilemmat och komma med lite råd, vore jag jätteglad
tycker ni att jag ska satsa på att jobba med ledarskapsövningar eller tror ni att han bara sätter sig emot på grund av lathet? Är det någon som kan reda ut detta dilemmat och komma med lite råd, vore jag jätteglad