Idag blev min kära häst halt,vänster fram ben. I vänster varvet markerar han liiiite i skritt o trav och i höger varvet massor när jag longerade. Han är inte varm elr svullen elr nåt i och inte i nån av hovarna heller. Har en medryttare som rider lektion på han en gång i veckan och han gick hur bra som helst i början,märktes ingenting sen efter tjugo min börja han halta och hon fick sitta av. Åkte upp och kände noga igenom hans ben o hovar,hittade ingenting,ingen svullnad,ökad värme nånstans elr nå spark sår...longerade han och som sagt i vänstervarvet markerade han lite i skritt o trav och i högervarvet mkt värre. Ska ringa hovslagare och veterinär imorn... är alldeles förtvivlad och uppe i varv nu så ursäkta om inlägget blev lite rörigt:S
Har haft han i nio år och han har aldrig varit skadad!! enda han haft har varit en hovböld. Iof fick han nya skor i förrgår,tänkte om det kan blivit nå tok där.
Nån som har nån gissning på vad det kan vara?? iof kan ju va svårt o chansa bara sådär men ändå åhh=/
Har haft han i nio år och han har aldrig varit skadad!! enda han haft har varit en hovböld. Iof fick han nya skor i förrgår,tänkte om det kan blivit nå tok där.
Nån som har nån gissning på vad det kan vara?? iof kan ju va svårt o chansa bara sådär men ändå åhh=/