Hästen gick omkull....

E

eliiun

Min häst gick omkull i ridhuset. fick sig nog med allsäkerhet en fet lårkaka och en sträckning.det är ca 2 veckorsen, han var lite halt och lytt första dagarna sen försvan hältan.

Ibland på morgonen haltar han lite, men är sedan bra när han rört sigg en stund.

Enl. vetrinären är det ingen fara och att jag bara ska strunta i det.
För att hgan förmodlingen bara är stel..

Har ni vart med om liknade?
Hur långtid tog det att om till baka utan halta mornar...

:D

Sv: Hästen gick omkull....

Om du har lyckats lokalisera lårkakan kan du massera området, gärna med speciell kräm för hematom för att hjälpa kroppen lite på traven (förutsatt att vet anser det vara ok).

Har själv varit med om att min häst fick en rejäl smäll när den gick omkull och det tog ett tag innan hon kunde röra sig obehindrat igen.

Självklart beror det på var hästen har sträckt sig respektive slagit i. Men blir det inte helt bra om ytterligare några veckor hade jag låtit vet. kolla upp hästen mer nogrannt, helst på klinik. Alternativt låtit en EQ gå igenom hästen - efter klartecken från vet.

Sv: Hästen gick omkull....

Självklart beror det på var hästen har sträckt sig respektive slagit i. Men blir det inte helt bra om ytterligare några veckor hade jag låtit vet. kolla upp hästen mer nogrannt, helst på klinik. Alternativt låtit en EQ gå igenom hästen - efter klartecken från vet.

:bow:
Jag har varit med om att kusen gick omkull väldigt lindrigt och alltså inte blivit halt, men ändå behövde "rättas till" av Equiterapueften.
Så himla lätt hänt att ryggen eller höfterna får sig en törn.

Liknande trådar

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 343
Senast: Messy
·
Hästvård Skall försöka få med allt rätt här (kommer nog bli långt) :) Jag fick ett fullblod förra året i april, han är nu 9år. Han har har haft...
Svar
18
· Visningar
2 807
Hästvård Den här sommaren har ju absolut vart alldeles, alldeles underbar vad det gäller hästen :grin: Ska in på utredning hos vet på torsdag...
Svar
0
· Visningar
862
Senast: Piek
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 222
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka