hästen fiser!

C

cavat_best

hej.. min foderhäst fiser på mej om ja tex borstar rumpan eller reder ut svansen eller borstar bakbenet.. eller ngt.. vad ska ja göra så att han SLUTAR? :bump:

Sv: hästen fiser!

Nästan alla hästar jag har haft att göra med (under 40 år) har gjort så, så det är fullständigt normalt.

Immer

Det kännetecknar att din häst är avslappnad eftersom att den fiser när du borstar, den tycker helt enkelt de är skönt. ;)

cavat_best skrev:
hej.. min foderhäst fiser på mej om ja tex borstar rumpan eller reder ut svansen eller borstar bakbenet.. eller ngt.. vad ska ja göra så att han SLUTAR? :bump:
:rofl: Jag tycker inte att det luktar sååå illa, det hör väl nästan till?
det var värre för hovis häromdagen när han skulle sko fullblodet som plötsligt började brunsta :rofl:

älgen skrev:
Sätt dit en propp :D
Akta dig bara och ha hjälm om trycket blir för stort.... :D

:rofl:

Har ni nån gång funderat på Varför hästen gör så? Dvs väntar med att "lätta på trycket" tills man står bakom den..? :crazy:

:rofl: :rofl:

En fis är väl inget!!!!

Min 5-åring tycker det är trevligt att BAJSA när jag kratsar bakhovarna.... Vad gör man åt det??? :crazy: :crazy: :o

Dinosaur skrev:
:rofl: :rofl:

En fis är väl inget!!!!

Min 5-åring tycker det är trevligt att BAJSA när jag kratsar bakhovarna.... Vad gör man åt det??? :crazy: :crazy: :o

man köper sig galonkläder. eller sätter en blöja på hästen... :idea:

Jaaa, det får nog bli galonkläder....

Så himla svårt att bli arg på henne, hon uträttar ju bara sina behov... Samtidigt kan jag ge mig f*n på att hon gör det med vilje....

så gör min pojkvän o häst oxå, vänj dig.

humlanotrocadero skrev:
så gör min pojkvän o häst oxå, vänj dig.

Är det när du reder ut "svansen" eller när du borstar honom på rumpan som du får denna effekt :rofl: ;) ?

Man blir ju inte sur på sin häst för att den fiser?mmmhahahhahaa :crazy:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30