Hästbromsfälla

terrific

Trådstartare
Är det någon mer som köpt en sådan? Vad tycker ni, höll reklamen vad den lovade?
Själv köpte jag en, när bromsarna hade varit för jävliga ett tag. Det var då annonserna dök upp, och det är klart att jag nappade! Det utlovades, att bromsarna skulle decimeras med 90 % inom ett område på 10 000 kvm.
Visst fastnade en hel del i fällan, mest flugor faktiskt, men inte var det så fantastiskt som jag hoppades. Nu var det ju sent på säsongen (mitten på juli), så det blir kanske bättre effekt till nästa år. Då åker den upp tidigt, kan jag ju säga. Konstruktionen är stabil och ide´n verkar väldigt bra, så jag ger den en ny chans nästa år.:idea:

Sv: Hästbromsfälla

Har hört om den, inte så pass bra effekt som utlovat men med tanke på hur hemska bromsen är så hade jag definitivt provat.

Jag vet vad jag ska önska mig i julklapp (och födelsedagspresent) :laugh:

Har sett bilder på såna och även sett en uppsatt i en hage jag ofta åker förbi när jag jobbar, men hur funkar den egentligen?

Jag har tyvärr ingen bild på den, eftersom vi tagit ner den för säsongen. Googla på hästbromsfälla!
På ett stabilt stativ som borras ner i marken fäster man en stor, svart uppblåsbar gummiboll. Över den sitter en slags tratt som fångar upp insekterna och till sist finns en plastbehållare, som man fyller upp med vatten och några droppar diskmedel för att minska ytspänningen. Där drunknar odjuren, så den behöver man tömma ibland. Enl. forskning dras bromsar till mörka, runda föremål. De försöker bita i bollen, men när det inte går, flyger de uppåt och hamnar i fällan. :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka