Hästbok! Vilken ska jag välja? - Tips Tack!!

T

Tess_L

Halloj!!

Någon som har läst följande böcker? Vilken var isåfall bäst och mest givande??

Monty Roberts:
Från mina händer till dina - Monty Roberts samlade träningsmetoder och filosofi

Kelly Marks:
Perfekt uppförande

Klaus Ferdinand Hempfling:
Dansa med hästar

Väldigt tacksam för tips om dessa böcker!

/Tess

Sv: Hästbok! Vilken ska jag välja? - Tips Tack!!

Dansa med hästar är bra. Lite flummig ibland, men ändå mycket bra.

Det beror ju på vad du vill få ut av böckerna. Är det NH/hantering du vill lära dig mer om?

//Julia

Det beror ju helt på vad du vill fördjupa dig i. Jag har alla tre och de är bra på olika sätt.

KL

Dansa med hästar av kf hempfling!Helt klart! :bow:

jag har läst kelly marks bok,och jag tkr inte den e ngt vidare...:cool:

Tack för tipsen.

Har fått i uppdrag att läsa någon av dessa böcker inför en kurs jag ska gå till hösten. Vi ska läsa om kommunikationen mellan häst och människa. Dom kanske är bra alla tre men eftersom man har fler än en bok att läsa i andra kurser så får jag lov att välja en :)

Jag har bara läst kelly Marks bok, men den tyckte iaf. jag var bra och tydlig.:laugh:

Hempflings böcker har jag läst, tycker dom är bra! Dock kan han bli lite väl... överdriven :D men man förstår det han säger och han har en grund bakom all fakta.

Har inte läst dom andra men gillar inte Montys metoder så jag har inte varit intresserad av det. Men det kanske man borde göra, ändå.

Dansa med hästar går inte att köpa någonstans längre....jag ahde turren att få tag i en på tradera för 136kr men innan dess har jag kollat alla internetbutiker och mailat x-antal bokaffärer om de kunde ta hem den men icke...

VA SÄGER DU MÄNNISKA?! Jag vill ha en boken :'( Jag har önskat mg den i födelsedags present, fy, jag som ville ha den boken :(

Jag sökte på bokus...? för någon vecka sedan och då fanns den om jag inte minns fel..? Får kolla igen..

Bokus.se var det.

Tillfälligt slut stod det, då borde den väl komma in igen? Annars borde man väl ta bort den från listan? :confused:

Tillfälligt slut stod det på Blå Hästen också, samma sak på Hästens själ. Vi får hoppas att dom kommer in igen! Hästens själ måste jag ha! ;)

Jag har bara läst Klaus Ferdinand Hempflings böcker (men skulle gärna läsa de andra också!).
De böckerna har inspirerat mig jättemycket, och jag tror att de flesta som umgås med hästar skulle få ut mycket av att läsa dem :laugh:

Men vad konstigt om de inte säljs längre. Dock tror jag att man kan hitta dem på engelska, men det kanske inte är världens lättaste böcker att ta sig igenom om man inte kan språket flytande :p

Men här verkar de ju finnas iaf.
Dansa med hästar: http://www.bokfynd.nu/9127349721.html
Hästens själ: http://www.bokfynd.nu/9127356078.html

Har aldrig läst någon av Monty Roberts böcker, men vet att han är en framstående hästkarl som verkligen kan konsten att förstå hästar och deras beteende, en riktig "hästviskare" skulle jag vilja påstå. Rekomenderar han varmt iaf;) De andra har jag inte hört talas om tyvärr.

Men.. visar dom inte bara var böckerna finns? Dom länkar till Bokus och där är den slut.. :crazy: :(

som sagt jag har letat som en idiot över allt efter boken...sen hade jag turen att den kom på tradera och att jag vann auktionen...

har bara läst hempfling. håller med om att den är lite flummig men det finns mycket bra att hämta här å där. värd att läsa!

har köpt på mig allt i min väg när jag haft möjlighet! Har hempling, sally swift (bra!) och böcker om horsmanship och så vidare. Mitt tips är väl läsa mycket så att man får många hästmänniskors insikter.

Halloj!!

Någon som har läst följande böcker? Vilken var isåfall bäst och mest givande??

Monty Roberts:
Från mina händer till dina - Monty Roberts samlade träningsmetoder och filosofi

Kelly Marks:
Perfekt uppförande

Klaus Ferdinand Hempfling:
Dansa med hästar

Väldigt tacksam för tips om dessa böcker!

/Tess

Min favoritbok genom tiderna är monty roberts bok!! Han skriver om relationen med din häst, ömeseidig respekt och har tips om allt från lastning, sparkning i boxväggarna och lära hästar gå i vatten osv! Inbillar mig tom att Kelly marks har lärt sig av monty roberts?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka