Hästbajsets beskaffenhet

MonteRose

Trådstartare
Min häst har tidigare alltid haft bajs lite åt det lösare hållet. Bollarna har inte suttit i hop utan kommit ut en och en och ibland ganska lösa.

Nu den senaste tiden så har bollarna suttit ihop i klasar. Är detta bra eller dåligt?
Tyder klasarna på att hästen dricker för lite, eller vad?
Jag har inte uppfattat hästen som uttorkad.

Sv: Hästbajsets beskaffenhet

Ingen bajsexpert som vill uttala sig?

Nåja, det är i alla fall enklare att mocka men jag gör lite försök med att få hästen att dricka mer vatten, i fall att.

Sv: Hästbajsets beskaffenhet

Jag har lärt mig att de ska komma ut som klasar och man ska sedan kunna plocka upp en boll och den ska då vara så fuktig att den inte faller sönder.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 594
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka