Görel
Moderator
Ridskolor har också möjlighet att själva utbilda hästarna.Men seriöst var hittar ridskolor sina hästar nuförtiden och privatryttare på lägre nivå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ridskolor har också möjlighet att själva utbilda hästarna.Men seriöst var hittar ridskolor sina hästar nuförtiden och privatryttare på lägre nivå?
Ridskolehästar rids väl aldrig ut ensamma?Men seriöst var hittar ridskolor sina hästar nuförtiden och privatryttare på lägre nivå?
Men seriöst var hittar ridskolor sina hästar nuförtiden och privatryttare på lägre nivå?
När jag köpte min första häst fick man en lättriden för 5000 kr.Dom kompromissar. Din kravlista är orimlig om du inte har 300k att lägga.
På min ridskola kompromissar man med vissa saker, oftast sådana saker som man kan "utbilda bort". Den som bestämmer vilka hästar som ska köpas är väldigt erfaren och kan köpa riktigt oslipade diamanter halvbilligt för att hen förstår att den hästen egentligen är perfekt men behöver lite utbildning osv.Men seriöst var hittar ridskolor sina hästar nuförtiden och privatryttare på lägre nivå?
Det verkar finnas betydligt större utbud av outbildade hästar/unghästar.Ridskolehästar rids väl aldrig ut ensamma?
Jag är en privatryttare på låg nivå och jag köper unghästar oinridna oftast o lägger mycket tid på dem. Billigare i inköp
Eller hur. Folk har varit vana att kunnat köpa bra hästar för inga pengar. Hästar kostar så fruktansvärt mycket pengar att hålla och utbilda, så för det skall funka för uppfödare etc så måste priserna vara i det läget dom är, tycker jag. Utbud och efterfråganDom kompromissar. Din kravlista är orimlig om du inte har 300k att lägga.
Ja ridskolor kan ju utbilda själva förståss men tar det inte mycket tid innan hästen kan gå lektioner? Värre då att veta hur privatryttare gör som inte har kunskapen att utbilda själv.På min ridskola kompromissar man med vissa saker, oftast sådana saker som man kan "utbilda bort". Den som bestämmer vilka hästar som ska köpas är väldigt erfaren och kan köpa riktigt oslipade diamanter halvbilligt för att hen förstår att den hästen egentligen är perfekt men behöver lite utbildning osv.
Sedan föder man upp mycket hästar på min ridskola. Man vet vad man får, de kan inskolas in i ridskolevärlden rätt tidigt, utbildas av kunniga ridlärare osv. Då får man rätt trygga och trevliga individer.
Vilken prisklass talar vi om?
Ja ridskolor kan ju utbilda själva förståss men tar det inte mycket tid innan hästen kan gå lektioner? Värre då att veta hur privatryttare gör som inte har kunskapen att utbilda själv.
Ja ridskolor kan ju utbilda själva förståss men tar det inte mycket tid innan hästen kan gå lektioner? Värre då att veta hur privatryttare gör som inte har kunskapen att utbilda själv.
Jo, min ridskola har ungefär samma upplägg som @Lingon förklarade i inlägg 51. Man ger hästen tid och det är proffs som utbildar. Skyndar långsamt vilket ju går snabbare egentligen. Det betalar sig i längden.Ja ridskolor kan ju utbilda själva förståss men tar det inte mycket tid innan hästen kan gå lektioner? Värre då att veta hur privatryttare gör som inte har kunskapen att utbilda själv.
Hur funkar hästar vid tävling då dom känner sig trygga mest i grupp?Beror på ras och ålder men räkna med iaf 150 k.
Ridskolor köper ofta lite yngre eller gröna hästar och utbildar själva. Att deras hästar inte är bombsäkra är inte lika viktigt eftersom deras hästar inte rida ensamma.
Eller så köper man en som är lite för svår egentligen, har den hemma på sin gård rider lite då och då och struntar i att rida ut.Betalar vad hästen kostar eller lägger pengar på att utbilda hästen.
Alternativt köper en för svår och sen säljer den
Det låter som ett väldigt dåligt alternativ! Och förhoppningsvis inte särskilt vanligt.. Jag rider ut både själv och i grupp fast min häst är både tittig, het och reagerar snabbt. Jag vet att han inte gör något för att skada mig och vi litar på varandra. Blir det alltför illa så hoppar jag av och går bredvid ett tag.Eller så köper man en som är lite för svår egentligen, har den hemma på sin gård rider lite då och då och struntar i att rida ut.