Hästar i villaträdgården

B

**BORTTAGEN**

Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter. Hästarna står där dygnet runt. Dom har ju väldigt lite utrymme att springa runt och leka. Hästarna verkar lite uttråkade.Vad kan man göra utan att stöta sig med ägarna. :confused:

Tjadu, se det som så att hästarna iaf får vara ute..

Så länge som de inte ser för magra ut så finns det inget du kan göra för dem.. mer än att påpeka för ägarna att hästar behöver ha en hage där de kan låtas vara naturliga- alltså ströva och söka mat mesta delen av hagen, och busa.

JA då har de hästarna det väll bättre en vad de flästa tävlings och ridskolehästar har, som offta står inne hela tiden.

Är det inte lag på att man måste ha någon form av väderskydd från 1:a okt???? Om de hästarna får stå ute utsatta för väder och vind utan tillräckligt med mat har de inte bättre än hästarna som står inne. :(

Prata med ägarna lite snällt kan man ju göra

Om du inte själv vill stöta dig med grannen kan du ju kontakta djurskyddsinspektören i din kommun (man kan vara anonym).

De ska ju därefter åka ut och inspektera och ge anmärkningar till ägaren och ge instruktioner om vad de måste göra för att få ha djur.

Det låter ju som en mycket liten hage och har dom inget skydd att gå in under så är det definitivt någon för en inspektör att påpeka.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
862
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 293
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 462
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 875
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar