Hästar behandlas dåligt

Sv: Hästar behandlas dåligt

jag undrar hur det ska gå i så fall för en viss ridskola i stockholms innerstad där det inte finns hagar till hästarna... typ 30 ridskolehästar och lika många privata delar på två små rast"hagar"... :crazy:
visst, alla rids väl dagligen, speciellt ridskolehästarna som går flera ggr om dagen, men i artikeln står ju tydligt att man inte ska betrakta det som ett fullgott alternativ till daglig utevistelse där hästen kan röra sig fritt!

Sv: Hästar behandlas dåligt

Det är för djävligt att de inte får gå ut. Inte konstigt att K1:s hästar har sitt rykte. Jag anser att det är självklart med iaf 5-6timmars utevistelse, och det gäller alla stall, även ridskolan i stan...:cool:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är just nu jätteledsen. Jag köpte min alldeles egna häst för snart 3 månader sedan, en valack på 12 år. Han har sedan dess...
2
Svar
25
· Visningar
4 374
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare i Kentucky kommer att ställas inför rätta för djurplågeri. Myndigheterna har hittat 49 döda hästar på hans gård - och...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På senare år har antalet hästar passerat antalet kor på många platser i Sverige. Men vem är egentligen detta starka och samtidigt så...
Svar
0
· Visningar
631
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Dagbladet (Sverige)) Hur dåligt jag än mår så hjälper han mig. Djur är min medicin." Anna Linnè ser ut som en helt vanlig tjej som...
Svar
0
· Visningar
638
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama