Här har du en tjockis till
. Har BMI på 36 och kämpar på för att komma ner i vikt. Har lätt för att gå ner i vikt när jag väl bestämt mig - det svåra är att behålla vikten...
Jag är inte nöjd med hur jag väger, mest för att jag är extremt osmidig. Min häst är ett smäckert halvblod som verkar orka med mig utan problem, däremot så tänker jag på hur länge jag rider och hur jag rider. Varvar med promenader/tömkörning/longering och har 2 beridare som är bra mycket lättare än mig som slipar till utbildningen av min pålla.
Eftersom jag har varit normalviktig tidigare i mitt ridande liv så vet jag hur mycket BÄTTRE jag rider när jag är normalviktig. Inte så mycket fläsk som skumpar runt helt enkelt .
Äter nyttig mat, lite och ofta, har gått ner 8 kg på 6 veckor och räknar med att kunna vara normalviktig till nästa sommar. Ska sedan försöka stanna kvar på den vikten bara
.
Förutom hästen, med vad det innebär i mockning, fix av mat och aktivering av kuse, så har jag även lagt till styrketräning. Styrketräningen kan jag utföra under lunchtid eftersom vi har träningslokal på jobbet
. Behöver mer muskelmassa för att få igång förbränningen ordentligt och dessutom har jag kontorsarbete så jag behöver denna träning för att inte få ont i axlar och nacke.
/Lizzie