Hej! Jag har en nybliven 5åring som fått för sig att inte lämna stallet både uppsuttet eller till hands, han reser sig rejält när han inser att möjligheten att vi ska lämna stallet finns och har vid flertalet gånger nästan vält omkull oss båda två. Provat nästintill allt känns det som, leda, stanna och vänta ut, backa, flytta sidverts och även provat med sällskap som han skiter fullständigt i. Funkar hur bra som helst att arbeta på banan i flåsigt tempo men inte att rida ut som oftast varit lugnare turer men i och med att ridbanan inte är i sitt yttersta skick och i de flesta fall är för hård för att rida på så skulle vi behöva kunna lämna stallet för att ta oss till närliggande ridhus & banor.
Hästen i fråga är frisk och sund, haft honom i snart ett år och har aldrig haft problem med att lämna stallet ensam & har egentligen inga svårigheter att vara ensam och uppenbart är det inte kompisarna han inte vill lämna. Alltid varit en väldigt modig häst men väldigt känslig.
Jag har sällan tillgång till medhjälpare eller sällskapshästar men undrar om folk varit med om liknande problem och hur har ni löst dom?
Problemet var varat i ungefär en månads tid.
I nuläget jobbar vi mycket häst i hand som vi gjort mycket tidigare, där sköter han sig utan problem
Hästen i fråga är frisk och sund, haft honom i snart ett år och har aldrig haft problem med att lämna stallet ensam & har egentligen inga svårigheter att vara ensam och uppenbart är det inte kompisarna han inte vill lämna. Alltid varit en väldigt modig häst men väldigt känslig.
Jag har sällan tillgång till medhjälpare eller sällskapshästar men undrar om folk varit med om liknande problem och hur har ni löst dom?
Problemet var varat i ungefär en månads tid.
I nuläget jobbar vi mycket häst i hand som vi gjort mycket tidigare, där sköter han sig utan problem