Hastflickan
Trådstartare
Han har en jämnårig i samma hage, men den hästen är tyvärr elak på min (en av anledningarna att jag vill byta stall)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var väldigt bra idé, men den andra hästen i hagen hade tagit över den eftersom det är morötter i så det skulle inte vara en lösningHej!
Sök på gå in på youtube och sök på : how to make a toy for a horse
Kolla på första videon som kommer upp, den med fotbollen. Min kompis gjorde en sån till sin sjuka uttråkade häst som stod på boxvila, men den går ju lika bra att hänga ut i hagen.
Ja det var den jag menade, men fattade inte hur man länkade. :-)Menade du den här? Verkar va lite pill för hästen. :P
Det är samma sätt som att länka vilken hemsida som helst, på youtube klickar man på "dela/share" under videon, kopierar länken där och sen när man är här klickar man på "kedjan" (länk) som är till höger om den lilla "vattendroppen" (textfärg), sen klistrar man in adressen till videon i den rutan som poppar upp och klickar ok. Nu vet du till nästa gång.Ja det var den jag menade, men fattade inte hur man länkade. :-)
Åh, tack vad snällt, med jag satt med ipaden, och kunde inte kopiera. Hade varit enklare med laptopen!Det är samma sätt som att länka vilken hemsida som helst, på youtube klickar man på "dela/share" under videon, kopierar länken där och sen när man är här klickar man på "kedjan" (länk) som är till höger om den lilla "vattendroppen" (textfärg), sen klistrar man in adressen till videon i den rutan som poppar upp och klickar ok. Nu vet du till nästa gång.
Ah, jag vet inte hur man gör via surfplattor. Tycker alla verkar fungera olika. Det jag förklarade var så jag gjorde på datorn i alla fall.Åh, tack vad snällt, med jag satt med ipaden, och kunde inte kopiera. Hade varit enklare med laptopen!
Han beter sig inte så när jag är vid hagen, då är han lugn. Men stallägaren har berättat hur hästen håller på. Han verkar uttråkad då jag inte är hos honomKl
Beter sig hästen så här även när du inte är i stallet?
Alla hästar som jag träffat som "inte trivts i hagen" har gjort det alldeles utmärkt ända till den tid på dagen då deras matte kommit till stallet. Då har de börjat vandra, gnägga, krafsa vid grinden och bete sig väldigt stressat.
Det de haft gemensamt är att de har ägare som pysslat om dem i timmar varje dag, varit i stallet flera gånger om dagen och bytt täcken, tagit in dem vid dåligt väder och sett till att de har det perfekt varje stund. Bortskämda djur helt enkelt.
Men kompis fölmärr är sån, men bara när hon är hemma. Hon kräver ständig uppmärksamhet, vill ut när hon är inne och in när hon är ute. Men inte när jag är ensam i stallet, för jag har aldrig gett henne den uppmärksamheten.
Ingen av mina egna har haft det beteendet.