Häst utan pass riskerar vite

(SR Sjuhärad)
En hästägare i Svenljungatrakten riskerar att få betala vite på minst 2000 kronor för att hans hästar saknar hästpass. Länstyrelsen har tidigare uppmärksammat hästägaren på att hästpass saknas och att mannen riskerar vite. Hästägaren har inte agerat och nu går länstyrelsen...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst utan pass riskerar vite

Ja. Visst är det bra med pass . Och ja man ska ju klart göra som "man ska"...
MEN lite sjukt att det är lika mycket böter som för en inkomstlös att ta livet av 2 hästar.....

Jag gillar att det finns bestämmelser och vill alla hästar väl. Kanske är det de låga böterna till den andra som stör mig mest...

Sv: Häst utan pass riskerar vite

Ja. Visst är det bra med pass . Och ja man ska ju klart göra som "man ska"...
MEN lite sjukt att det är lika mycket böter som för en inkomstlös att ta livet av 2 hästar.....

Jag gillar att det finns bestämmelser och vill alla hästar väl. Kanske är det de låga böterna till den andra som stör mig mest...

Vite och böter är olika saker. håll isär begreppen tack. Denna person är inte dömd i någon domstol utan förelagd med vite. de böterna du tänker på är efter att en person blivit dömd i domstol för djurplågeri alternativt brott mot djurskyddslagen. Men visst skulle det vara högre straff på djurrelaterade brott. Det håller jag med om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: kma
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka