Häst som springer över mig

G

guppyy

Har att göra med en häst som när man leder den drar sig närmre o närmre mig och ibland även försökt springa över en. :confused: Vad ska man göra för att få hästen att respektera mig och se mig som ledare. Några lätta övningar och tips. har tyvärr ingen möjlighet att ta kontakt med någon nh tränare nu.
:bow:

Sv: Häst som springer över mig

Du kan tex försvara din personliga son genom att svinga en liten bit (ca ½ meter) av grimskaftet runt dig.

du kan tex försvara din personliga son genom att svinga en liten bit (ca ½ meter) av grimskaftet runt dig.:angel:

du kan tex försvara din personliga son genom att svinga en liten bit (ca ½ meter) av grimskaftet runt dig.:angel:

Det är jättebra, varför man gör så är att det grimskaftet symboliserar en svans på en annan häst och hästar använder sig av svansen när den vill flytta på en annan häst.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 391
Senast: Cs218
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 115
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur