Häst som spårar

M

mazarein

Hej! Har funderat på en lite underlig grej på sistone. Det är nämligen så att mitt islandssto har alltid varit mycket för att lukta på saker och ting, och det är ofta så att ex man får stå ett bra tag i skogen, bara för att hon har hittat något intressant:smirk: Men på sistone har det blivit ännu "värre". Helt plötsligt kör hon ner huvudet i backen, men öronen spänt framåt, och så hör man henne frusta och lukta och pusta:D Det jobbiga är att hon sedan vandrar iväg efter ett spår hon hittat. Ex om man ser att en hund eller liknande har gått in i skogen, så följer hon efter! Dessutom har jag rätt korta tyglar, vilka flyger till öronen då hon slänger ner huvudet;) Det är nästan jobbigt när hon vandrar iväg rakt in i skogen med sina frustningar och kompassliknande öron i sin egna lilla värld:p Är det någon mer som har stött på något liknande, eller som kanske vet varför hon tycker det är så skojj?

MVH Anna:cool:

Sv: Häst som spårar

Oj då, jag tror din häst är släkt med min. :angel: :D Det låter precis som min häst. :D ;)
Han är en myckety duktig "spårhäst" och kan rätt var det är hitta ett "spår" som han bara traskar efter, sen struntar han i om det är rätt ut i skogen... Jag brukar såklart då vända tillbaka honom, vilket han inte alls gillar. :o :p

hahaha..ja du, dom är nog släkt! låter precis som Askja. Hon blir jättebesviken när man lyckas att få tag på tyglarna och vänder ut i den riktning man var på väg i..:D hmm..har aldrig använt henne i kantarellsäsong, spåra svamp kanske hon kan lära sig:bump: :cool: :smirk:

Haha, jaa, skulle ju inte va helt fel! :) :D Eller som jag sa till jägarna: Synd för dom att gevären låter så högt annars hade dom kunnat lånat min häst och spåra älg/rådjur med och skjutit direkt uppifrån. Haha. :angel:

Här finns en till "spårare" kan jag säga. Han anser att det inte FINNS nåt bättre än när husse släpper tyglarna nån gång ibland och man släpps ut på äventyr, då man kan gå kilometervis med nosen i backen och bara njuta! Vi känner varann sen så många år, så den lyxen kan vi unna oss utan att det alls påverkar ledarskapet.
HEM är i det läget helt ointressant, det är bortåt skogarna som är det roliga. Ibland tar det evigheter innan vi når stallet igen efter en sån uppfriskande svamp-rådjur-älg-räv-safari!

Då får du oxå vara med i spårtävlingen tycker jag! :rofl: :D
Vi kanske får ihop ett helt startfällt till slut. ;) :banana:

haha, gud va kul att det fanns fler skojjiga hästar:smirk: Jo men visst vettni, spårtävling i sommar!! :D

Vi kanske kan träna upp dom på tryffelletning, så slipper vi skaffa ytterligare sponsorpengar till vår nya sportgren??
Gott om tryffel här, och till det har de exlusiva specialtränade hundar, men kan svin så kan säkert hästar...mer lönsamt än att spela på travet och såna tråkiga sysselsättningar...och roligt för hästarna! FATTA vad marknaden pröjsar för en 10-l-binge med såna!
Lite jord på näsan får de väl tåla?

hahaha..låter som en bra idé:) Tyckerjag vi satsar på, fatta vilka pengar vi får:D

heh , min flicka gör likadant. Men mest innan och under brunsten :p

japp! vi får samla ihop oss på höstkanten då!..haha, gud! vi har kommer att skapa en helt ny "diciplin" inom rdningen! :eek: :D :p ;)

Nu ska ni få se på saker:D Hade telefonen framme när jag var ute och red häromdagen. Askja började gräva i snön, och jag trodde att hon hittade typ gräs där under snön eller nått..Men, gissa vad det var då..Jo det var en bajshög hon ställde sig och luktade på..Det tog en bra stund innan jag lyckades få henne att slita sig därifrån;) :D http://www.zippyvideos.com/8595794864098106/sngrvarn/*mazarein

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag har en 4-årig minishettis som tenderar att lägga sig ner och rulla när hon rör på sig. Till exempel igår, då vi gick på en promenad...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama