Häst som rullar sej.

Linnea_1987

Trådstartare
Ibland när jag leder våran pålle så lägger han sej ner och rullar sej. Även vid longering just i början när man skrittar igång. Han är frisk som en nötkärna, ej kolik. Förstår ju att det är för att det är så skönt att rulla sej i snön, men har det någon inverkan på ledarskapet oss emellan? Är det fel att han lägger sej ner och rullar sej? Vad kan man i såfallgöra för att få han att sluta?

Sv: Häst som rullar sej.

Vet nte om detta hjälper , men tror nog inte att det finns så mkt att göra .

Själv har jag fått massvis med täcken förstöra, på bara en dag. Min förra häst gav sej inte förren han fått som han ville ! Rulla sej och förstörde täcket. Och då blev jag ganska rädd, för det är lätt hänt att dom trasslar in sej när dom busar i hagen :o :cool:

Linnea_1987 skrev:
Ibland när jag leder våran pålle så lägger han sej ner och rullar sej. Även vid longering just i början när man skrittar igång. Han är frisk som en nötkärna, ej kolik. Förstår ju att det är för att det är så skönt att rulla sej i snön, men har det någon inverkan på ledarskapet oss emellan? Är det fel att han lägger sej ner och rullar sej? Vad kan man i såfallgöra för att få han att sluta?
Har aldrig varit med om att min häst rullar när jag har henne i "handen", men en god hästmannaskap bygger ju på att "förstå" hästen, så tänkt dig själv, om det kliade någonstans och någon hindrar dig från att klia!!!
Så, nä jag tror nog att det inte påverkar ditt ledarskap negativt, bara du får gjort det du planerat sen.....
Men det finns nog någon som tycker annorlunda än jag...
Så rätta mig om jag har fel, ni....:smirk:

Hihi känner igen det där :) min gör precis lika dant om jag tillåter det! Ta tag i henne och säg till att hon inte får och vid longering se till så att skritten är främmåt då får hon inte tillfälle till att lägga sig ner!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 285
Senast: Raderad medlem 148099
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 039
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej hej! Jag är så kluven man bara kan bli och behöver tips och pepp. Jag köpte mitt sto 2016, och har under denna tiden egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 700
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama