Häst som hoppar över staketet.

Rotterö

Trådstartare
Vad skall jag hitta på.
Min 3 åring är busig. I går hade han hoppat över staketet ut på vägen. En bilist stannade och sa till.
Det har hänt några gånger att staketet varit trasigt när vi tar in på kvällen. Men alla hästar på plats.

Jag tror att stot jagar honom. Särskilt vid mat tiden..
Den lille gubben springer rakt igenom trådarna med strömm.
Jag köper nytt lagar dyrt i längden. Bra tipps på hur ni löser dessa problem.
Jag har ett ordentligt staket med breda Band gröna.
3 rader på en stolpe. Bra strömm.
Läskigt med vägen

Sv: Häst som hoppar över staketet.

Dela på dom så att dom inte går i samma hage om stoet jagar honom. Det är nog det enda där är att göra. Finns ju stora risker att treåringen skadar sig om det här fortsätter.
Ett bättre staket lär ju inte hjälpa om han blir jagad igenom det bara öka risken för att han skadar sig om han försöker.

Men det är tänkt att de skall vara en flock. Hon skall gå med honom i fortsättningen. Det blir dom som skall gå på betet ihop. Då kan man ju inte dela dom. Skall dom gå i varsin hage då??

Om det händer vid matdax. Prova att ge flera små högar med hö så att det finns några extra att gå till. Brukar hjälpa ibland

Det gör jag. Jag sprider ut do. Ganska långt i från varandra. Men hon skall ha alla. Sur tant är hon,

Bara för att det inte funkar på vintern att dom går i samma hage behöver inte betyda att det inte kommer att gå att ha dom på bete ihop. Det blir ju helt andra ytor och mer foder när dom går på bete. Prova att ge dom en större hage att gå i nu och se om det hjälper. Annars så får du kanske bita i det sura äpplet och inse att alla hästar inte alltid kan gå ihop.

Jag skall se om jag kan få tag på något ställe att ha stot. Den lille gubben skall vänjas av helt. Jag provade att lömna gubbarna i hagen och tog med stot in. Han inte in då fölis gick igenom. Så jag får flytta stot MEN vart vet jag inte.
Jag skall prova att släppa ut gubbarna först och se om det fungerar.
Lill gubben skall till Bassholmen i sommar. Hingst bete. Jag kan snart räkna gråa hår

Prova att Låta antnigen stoet eller din treåring äta inne :idea:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 748
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka