zitasmatte
Trådstartare
Ja som ruriken lyder så har mitt sto helt plötsligt börja bråka med mig när vi ska vända och rida hemåt. Hon blir het,går på tårna,kan inte stå still,måste ha korta tyglar på henne annars sticker hon,små stegrar sig å sparkar lite bakut, är extremt skvättig,frustar å har sig. Hon är jätte lugn när man rider iväg men så fort man vänder. Har hållt på så här nu i ca 1 månad. Har inte varit nå problem alls innan. Har bara haft henne sen i juli så kan det vara att hon börjar testa mig? Hur ska jag då betee mig i sånt fall? Har hon ont? Hon är öm i pälsen nu när hon har vinterpäls för de har hennes förra ägare berättat för mig att hon brukar bli så man märker att hon blir sur när man borstar å ska spänna sadeljorden men annars har jag klämt å kännt på henne å hon verkar inte reagera.... Spelar ingen roll om jag rider ut i sällskap så blir hon lika,men inte om nån annan rider henne.....Jag försöker slappna av å ge efter med tygeln så fort hon slappnar av lite men de går inte! Är livrädd att bli avkastad så de brukar sluta med att jag hoppar av efter en stund när hon blir riktigt jobbig å de är inte så kul om man är flera km inne i skogen. Har ingen ridbana att träna henne i heller. Jag har kört lite markträning med henne å de tycker jag verkar funka bra men de kanske brister i ledarskapet när jag sitter på ryggen,så hur ska man få de ? Hon är 17 år och ett varmblod. Vad tror ni? Kan hon ha ont ändå så man ska ta ut en kiropraktor? Fast då borde hon väl reagera redan när man börjar rida? Å Varför bråkar hon inte med mig direkt när vi rider ut? Då är hon ju coollugn....