Häst snubblar på sig själv i övergång galopp till trav- träna?

Newbee

Trådstartare
Hej!

Har en glad och pigg nordsvensk som med jämna mellanrum vid uteritt från galopp ska sakta ned till trav, snubblar på sig själv bak. Hon går annars väldigt tätt med benen bak. Finns det några övningar jag kan göra för å bygga upp bättre stabilitet? Är lite av en skogsmulle tjej och även hästen så är inte så utbildad, men har några hinder och bommar att ta hjälp av.

Tacksam för tips. Påhopp undanbedes.

Mvh:heart

Har en valack halvblod som gör nått liknade.För honom handlar det om att man måste "rida" bakbenen under sig in i traven från galopp.Alltså driva och hitta balansen.Han har blivit mkt bättre genom att träna form och övergångar och styrka i terräng

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Träning Jag har en grym liten unghäst som hade varit helt perfekt för mig för nästan 20 år sedan, på den tiden då jag hade mer ridkänsla och...
Svar
0
· Visningar
1 399
Senast: moiran
·
Dressyr Hej! Min nordsvenska travare är nästan helt omöjlig att sakta av när vi galopperar, jag menar allvar. De första stegen kan vara bärande...
Svar
14
· Visningar
2 537
Senast: Linja
·
Träning Hej! ;D Har för ett tag sedan tagit en nordsvensk/ardenner - korsnings valack på foder. Var inte direkt planerat, utan hade snarare...
2
Svar
23
· Visningar
6 932
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar