Häst o get eller får?

S

Shakespear

Undrar lite om det räcker att ha 1 get eller ett får ihop med minishettisen? Eller skall man ha fler? Vad tycker ni, skall man ha get eller får? Jag vill gärna veta allt om dessa djur då jag inte kan något om hur de skall skötas eller deras behov? :confused:

Sv: Häst o get eller får?

varför inte helt enkelt en minishettis till?

Får och getter lever med i flock och vill ha artfränder precis som hästar. ;)

varför inte helt enkelt en minishettis till?

Får och getter lever med i flock och vill ha artfränder precis som hästar. ;)

Skriver under på det.

Även om ponnyn kan bli "vän" med ett får behöver den en artfrände som "talar" samma språk.

Är ingen expert på varken får eller getter men tror även de trivs bäst med en artfrände framför en häst.

Ok, jag förstår verkligen hur ni tänker....

Men är det någon som har bara får eller getter med sin häst och i så fall hur mår de respektive djuren?

Grannen hade sina två hästar med en flock får. De brydde sig inte om varandra utan gick på varsin sida hagen.

Det enda var att unghästen kunde jaga fåren ibland,känns som att det kunnat bli farligt,en hästspark på ett litet får gör stor skada.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Puffindog
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Derivata
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka