Häst med protes...

Sv: Häst med protes...

Själviskt är bara förnamnet om dom nu vill påstå sig vara brinnande djurvänner som "räddar" en häst. Hur bra gick den igentligen på en skala och hur naturligt hästliv kommer den att få:confused:

människan vill alltid framstå som "hjälte & räddare" i själva verket är detta djurplågeri i högsta grad enligt mig. mår hästen verkligen bra av att vara 3 bent?

Inte nog med att hon är trebent...hon ska släpas landet runt för att "insperera andra som förlorat ett ben". Andra hästar eller människor?
Andra hästar skiter nog i det...och människor...jag kan inte riktigt se hur de ska inspireras av det. Vi är ju både av annan art och ben-antal!!

Den protesen såg ju riktigt illa inpassad ut, ponnyn mer eller mindre haltar ju fram!

Jag hade helt klart valt att avliva en sådan häst, jag har svårt för när djur till varje pris skall hållas vid liv för att vi människor tycker synd om dem.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: annikarun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka