C
Comet
hur rider ni era hästar som har MKT motor i sig , hur gör ni får att få dom lugnare på nått sätt och hästen i sig är inte het men har mkt motor syftar på denna annonsen "
Hopp? Dressyr? Eller varför inte fälttävlan?!
Pappa Warsteiner, mamma Citrin, morfar Artist.
Hon är fux, 9 år och ca 160- 163cm hög, känns stor. Kort, kompakt och högrest.
Mycket luftigt, stort och fint steg som hon kan komma långt med. Mycket motor!!
Hoppar allt! Löshoppad 160cm utan besvär, uppsuttet 140cm (inte högre pga ryttaren) Orädd för hinder, stannar aldrig. Hon är inte startad mer än en Pay and Jump , också pga att jag inte har haft tid o intresse.
Hon är en känslig dam med egen vilja.
Ingen nybörjarhäst och kräver därför en rutinerad, bestämd ryttare med mycket tid och tålamod.
Jag är övertygad om att denna häst kan komma väldigt långt med rätt ryttare! MEN problemet ligger i att jag inte har tid, lust, råd och kunskap att vidareutbilda henne. Hon behöver någon som har tid med henne.
ägaren har själv erkänt att hon inte klarar av denna häst? sen e min fråga om jag fixar den eftersom jag har en halvbror till denna damen och han i sig har lite motor inte mkt vad jag upplever svårt att säga är intresserad utav att ev köpa denna häst
men mer hur ni rider dessa hästar är min stora fråga?
Hopp? Dressyr? Eller varför inte fälttävlan?!
Pappa Warsteiner, mamma Citrin, morfar Artist.
Hon är fux, 9 år och ca 160- 163cm hög, känns stor. Kort, kompakt och högrest.
Mycket luftigt, stort och fint steg som hon kan komma långt med. Mycket motor!!
Hoppar allt! Löshoppad 160cm utan besvär, uppsuttet 140cm (inte högre pga ryttaren) Orädd för hinder, stannar aldrig. Hon är inte startad mer än en Pay and Jump , också pga att jag inte har haft tid o intresse.
Hon är en känslig dam med egen vilja.
Ingen nybörjarhäst och kräver därför en rutinerad, bestämd ryttare med mycket tid och tålamod.
Jag är övertygad om att denna häst kan komma väldigt långt med rätt ryttare! MEN problemet ligger i att jag inte har tid, lust, råd och kunskap att vidareutbilda henne. Hon behöver någon som har tid med henne.
ägaren har själv erkänt att hon inte klarar av denna häst? sen e min fråga om jag fixar den eftersom jag har en halvbror till denna damen och han i sig har lite motor inte mkt vad jag upplever svårt att säga är intresserad utav att ev köpa denna häst
men mer hur ni rider dessa hästar är min stora fråga?