Häst med dåligt självförtroende?

K

Krulltottan

Hästisen har blivit riktigt halt nu så veterinären fick komma idag och titta på honom. Han fick 4 sprutor och var rätt så orolig. Veterinären sa att han hade dåligt självförtroende eftersom han blir rädd för allt som han gjör ungefär:confused: Han sa också att det verkar som om någon inte har varit riktigt snäll med honom förut eftersom han blir orolig så lätt. Kan man göra något speciellt för att det ska bli bättre? Det här med sprutorna kommer nog att bli bättre efter ett tag eftersom han ska få dem i åtta dagar. Men vad kan man göra för att få honom att bli tryggare i hanteringen med nya saker å så?

Sv: Häst med dåligt självförtroende?

På NH-tråden kan du få bra tips skulle jag tro.
Det handlar ju om att bygga upp hästens självförtroende genom olika övningar där du genom beröm stärker honom i det han gör - men på rätt sätt!
Då jag vet för lite om detta kan jag inte säga så mycket mer men som sagt kolla hos NH.

Lycka till! :banana:

Sv: Häst med dåligt självförtroende?

Ok, det ska jag göra :d

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama