Häst med cystor i bakknän

alltidhvit

Trådstartare
är de någon som har en häst diagnostiserad med cystor i bak knä? Hur fungerar dom i ridningen o vilka symtom har de visat om de har gjort de.

Ja, en ponny med mycket arab i sig. Den var halt till och från. Hältan syntes mest på böjda spår och i sidvärtsrörelser, dvs när bakbenet med cystan fick bära mest belastning. Den blev utdömd och avlivades. Men detta var 10 år sedan - idag kan man kanske göra mer än då. Det var aldrig tal om operation t ex.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 814
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve