Häst med cystor i bakknän

alltidhvit

Trådstartare
är de någon som har en häst diagnostiserad med cystor i bak knä? Hur fungerar dom i ridningen o vilka symtom har de visat om de har gjort de.

Ja, en ponny med mycket arab i sig. Den var halt till och från. Hältan syntes mest på böjda spår och i sidvärtsrörelser, dvs när bakbenet med cystan fick bära mest belastning. Den blev utdömd och avlivades. Men detta var 10 år sedan - idag kan man kanske göra mer än då. Det var aldrig tal om operation t ex.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
654
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg