Häst med cystor i bakknän

alltidhvit

Trådstartare
är de någon som har en häst diagnostiserad med cystor i bak knä? Hur fungerar dom i ridningen o vilka symtom har de visat om de har gjort de.

Ja, en ponny med mycket arab i sig. Den var halt till och från. Hältan syntes mest på böjda spår och i sidvärtsrörelser, dvs när bakbenet med cystan fick bära mest belastning. Den blev utdömd och avlivades. Men detta var 10 år sedan - idag kan man kanske göra mer än då. Det var aldrig tal om operation t ex.

Liknande trådar

Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
385
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 325
Senast: Emiro
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 247
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
826
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka