Fy fasiken, sådana oansvariga ägare ska inte få ha hund.
Råkade själv ut för en schäfer för ett år sen, jag var ute och red och för att komma till de bra ridvägarna så var man tvungen att gå förbi ett hus där det ofta gick en schäfer lös.
Första gången kom han framfarande och kom 1 dm från hästen innan han stannade upp sitt anfall eller vad det nu var han höll på med.
Jag blev rädd, men det gick vöer i ilska ganska omgående, så jag skrek åt hunden att hålla sig borta och den ryggade när den hörde hur arg jag var.
Råkade ut för detta ett antal gånger förra sommaren, samma hund, till slut så var det inte kul att rida förbi där längre, men jag hade annars bara ridbanan att välja på.
Jag såg flera gånger att någon höll på i närheten av huset när jag kom ridandes och även fast det måste hört flera kilometers väg när jag röt åt hund

så inte kom det någon och sa åt hunden, de liksom gömde sig bara tills jag ridit förbi.
För jag anser att de tinte är hundens fel, det är ägaren som måste ta sitt ansvar och uppfostra hunden, även om det är en stor eller liten hund de har.
Det är synd att inte alla förstår hur stor och stark en hund egentligen är.
/Madelene