BernT
Trådstartare
Har haft kliande hårbotten i typ två år och testat alla receptfria som finns utan resultat. Bytte till Maria Nila head and hair heal nu. Köpte schampo, balsam och inpackning. Har använt det i 2 veckor och det har slutat klia men istället blir det fett efter två dagar, måste tvätta varannan dag för att det ska va fräscht. Innan kunde jag tvätta en gång i veckan och det var ändå fräscht.
Nu tvättar jag ändå håret varannan dag eftersom jag tränar mkt och så men innan så har det ändå känts fräscht och inte hunnit bli fett men nu måste jag verkligen tvätta så ofta oavsett pga äckligt annars, så störigt. Är schampot fel för mitt hår? Eller är det bara att välja mellan kliande hårbotten men fint hår eller okliande hårbotten men fett hår?
Nu tvättar jag ändå håret varannan dag eftersom jag tränar mkt och så men innan så har det ändå känts fräscht och inte hunnit bli fett men nu måste jag verkligen tvätta så ofta oavsett pga äckligt annars, så störigt. Är schampot fel för mitt hår? Eller är det bara att välja mellan kliande hårbotten men fint hår eller okliande hårbotten men fett hår?