Håröm häst

G

guzzi my love

Borde det inte vara jobbigt för en häst att vara håröm??En på vår ridskola har det..Han blir sur när man borstar så man får vara jätteförsiktig..Hästar har ju päls så det måste göra ont hela tiden då? :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :confused:

Sv: Håröm häst

Jag tror snarare att han är väldigt kittlig. Finns två hästar på ridskolan som är väldigt kittliga, den ena är bara kittlid över manken, men den andra är i prinsip över hela kroppen. Den som är kittlig över hela kroppen gillar vissa dagar inte att bli borstad, slår upp huvudet och hugger i luften.

Tror inte direkt att dom är hårömma, inte i hårremmen, möjligtvis i man och svans, men om dom skulle vara hårömma i hårremmen skulle dom ju aldrig kunna rulla sig?:crazy:

En del hästar föredrar mjuka borstar andra vill ha lite hårdare, man får anpassa sig till vilken hår och skinntyp de har...

Mitt kallblodstravarsto har mycket pannlugg. Hon är otroligt håröm när man ska borsta pannluggen. Det går bra om man gör som på barnen, håller fast ovanför där man borstar och tar en bit i taget, utan att hålla så mycket att det drar i huden.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 081
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 059
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka