hårlös svanstipp??

T

thatshot27

ja vår 8 åriga hankatt kom in för ca: 3 mån sedan med en lustig svans, det ser ut som någon rakat av håret på svanstippen.
Men det lustiga är att det börjat försvinna mer o mer hår, kan det vara någon sjukdom?
Det ser lixom ut så här i förklaring: Svanstippen hår där imellan hårlöst sedan hår på resten av svansen så det är som ett avbrott med hår? och det kryper nedåt svansen.

Hoppas ni förstår min förkl.

Sv: hårlös svanstipp??

rävskabb var det första jag tänkte på.. det bästa vore nog om du kontaktade din veterinär..

Sv: hårlös svanstipp??

Kontakta en veterinär. Skabb, ringorm... det finns nog några olika förklaringar till varför en katt kan börja tappa päls. Vissa av förklaringarna är smittsamma, även till människa.

Liknande trådar

Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
1 964
Senast: Líf
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 850
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion
  • Reklamera häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar