C
Copydrew
Min häst har alltid varit lite gallig i bakbenen, precis ovanför kotan, och det är inget som stör honom. Men för någon vecka sedan så blev gallorna plötsligt större och hårda. Han har fått stå med lindor och liniment över nätterna, men det hjälper inte mycket.. Han ömmar dock inte och jag tycker inte att han rör sig annorlunda. Idag tyckte jag att gallorna hade spridit sig lite nedåt mot kotan på ena benet, men det är fortfarande ungefär likadant på båda bakbenen.
Jag har ju inte ändrat nånting, red som vanligt innan det blev så här, fodret är detsamma. Iofs, det enda jag kan komma på är att han får två kilo mer hö på natten, men jag tycker inte att det ska vara orsaken.. eller..? Istället för ridning har jag börjat gå promenader, och gallorna har gått lite fram och tillbaka under veckan, men inte gått ner till det 'normala'. Vad tror ni det kan vara? Borde man ta ut en veterinär?
Jag har ju inte ändrat nånting, red som vanligt innan det blev så här, fodret är detsamma. Iofs, det enda jag kan komma på är att han får två kilo mer hö på natten, men jag tycker inte att det ska vara orsaken.. eller..? Istället för ridning har jag börjat gå promenader, och gallorna har gått lite fram och tillbaka under veckan, men inte gått ner till det 'normala'. Vad tror ni det kan vara? Borde man ta ut en veterinär?