Hård svullnad på insidan bakbenet?

Gimmick

Trådstartare
Upptäckte igår när hovslagaren verkade 1-åringen (14 mån) att hon har en hård svullnad på insidan ena bakbenet, i höjdled mitt på skenbenet. Knölen är c:a 5 cm i diameter och c:a 0,5 cm "hög". Hon reagerar inte alls när man trycker hårt på den och den är jämn i formen.

De överben jag har träffat på, har brukat vara mindre och lite "knaggliga" i formen så jag inbillar mig att det här inte är ett överben.

Vad tror ni att det kan vara?
/Anne

Sv: Hård svullnad på insidan bakbenet?

Min åring har fått överben på fram som ser ut precis som de du beskriver. Den är jämn och "rund".
Han är väldigt marktrång och har gått och slagit sig själv på betet.
Så visst kan det vara överben din har.
Kolla med veterinär om du är osäker.

Liknande trådar

Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Nu är jag en orolig hästägare. Det räcker inte med att min ena häst har en senskada sedan oktober, nu har min andra prins varit väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 418
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 998
T
Hästvård Hej! När jag tog in min häst från hagen var hon ordentligt svullen på insidan av ena bakbenet precis ovanför kotan. Området som är...
Svar
3
· Visningar
2 658
Senast: Tripper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka