Hård natt med kräkvakt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
Stackars dottern!

Hon hade igår ont i magen & hade ont när hon skulle kissa.
(Vet inte när på dagen detta började eftersom jag jobbade och var inte hemma förräns vid 17-tiden.)
Tyckte så synd om henne när hon satt på toa & plötsligt började gråta för att det gjorde så ont att kissa.
Hon "klagade" på att hon hade så ont i magen emellanåt, visste inte vad jag skulle göra så jag sa till henne att lägga sig brevid mig i soffan en stund..
Sedan när det var dax för henne att sova så gick vi in & bytte till nattlinne & läste saga.. Gick bra & lugnt..
Låg kvar brevid henne för att det verkade lugna henne lite..
När hon nästan hade somnat fick hon antagligen värsta magknipet för hon började storgråta & så kom världens kräkning:eek:

Visste inte att en så liten kunde ha så mycket i sig!

Och så fortsatte det några ggr under natten.

Men nu på morgonen så var hon frisk (i hennes ögon).
Inte kräks en enda gång. :bow: Medtagen, javisst! Vem är inte det ?!
Har inte ont när hon kissar :confused: Det är detta jag är mest konunderad över !????
Vad var det som gjorde att hon hade hade så ont då som har släppt nu när hon fick tömt systemet?
 
Sv: Hård natt med kräkvakt

:confused: .. ingen aning vad det kan vara.. Psykologiskt/ trauma?.. har det hänt henne något?
Det är det jag tänker på direkt efter jag tänkte på vad sjukvårdsupplysningen kan ha sagt för du kontaktade väl någon form av läkar expertis hoppas jag ...
 
Sv: Hård natt med kräkvakt

Kanske början på en urinvägsinfektion? Du kan ju be bvc om en odling för att vara på säkra sidan att det inte är något
 
Sv: Hård natt med kräkvakt

333: Nej, hon har inte råkat ut för något vad jag vet.

Sar: Tänkte oxå på urinvägsinf.

Nu i efterhand undrar jag om det kan ha varit räkmackan hon åt som kan ha satt sådan fart på hennes mage.
Det, kombinerat med lördagsgodiset hon åt efteråt.

Hon får inte skaldjur(räkor) så ofta. Ibland på pizzan (äter kanske en i kvartalet) & om vi skulle ha smögen/skagensås till maten någon gång. Men då har hon inte reagerat så.
Fast det kanske var dessa räkorna som det var något med.
 
Sv: Hård natt med kräkvakt

Har fortfarande inte något svar på varför hon fick ont i "kisseriet", men vet nu att det inte är något hon ätit som orsakade magsjukan utan det går magsjuka över huvudtaget här i området.

Åkte själv på det i går, liksom min mamma.
Pratade med dotters dagmamma och där är det några fler barn + deras släktingar som har magsjuka, så..

Bara att vänta ut de tills det är över för denna gången:smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 855
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 029
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp