hård i magen?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 871
M

M-Meduza

Vad gör man om kissen är hård i magen??

han har varit borta tre dagar o mått väldigt dåligt men nu äter han men bajsar knappt.. såå.. läst att man kan ge paraffin olja. men vart köper man det?

Sv: hård i magen?

Ja, försök med lite paraffin, du kan nog även blanda lite matolja i nån god mat,,,smörjer lite det med.
Mina kissar får lite kallpressad linfröolja ibland det är kanon för päls och sådant men dyrt, köper på hälsokosten.

Sedan är det så att om kisse varit utan mat och så som du skrivit så går nog det mesta av mat och dryck åt till att bygga upp honom igen och det blir bara lite restprodukter (bajs å kiss) det är helt naturligt, ju mer mat, desto mer bajs kommer det att komma när han inte behöver all den energin framöver....

Hoppas du förstår vad jag menar ;)

MissDaisy skrev:
Sedan är det så att om kisse varit utan mat och så som du skrivit så går nog det mesta av mat och dryck åt till att bygga upp honom igen och det blir bara lite restprodukter (bajs å kiss) det är helt naturligt, ju mer mat, desto mer bajs kommer det att komma när han inte behöver all den energin framöver....

Hoppas du förstår vad jag menar ;)

jo jag har tänkt i samma bana, men samtidigt blir man ju lite orolig när det inte kommer ut som det gör på dom andra katterna :angel:

Han tycker det e så skönt nu inne när han bara kan sova och äta..mår som en prins!

Låter som att han kommer att klara sig fint :)

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
905
Senast: Krålus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka