Hår-tråden

Aha, okej! Jag tycker aldrig resultatet blir riktigt som man tänkte när man färgar/tonar hemma så även om jag är sämst på att gå till frisören är det nog vad jag måste göra. :p men jag har alltid gillat koppar och det skulle nog komplettera mina egna färger fint!

Måste också lära mig att boka en ny tid när jag är hos frisören, jag klipper mig alldeles för sällan och sen undrar jag varför jag är så onöjd med håret hela tiden... :p

Jag är en tokfegis och vågar inte färga mitt hår alls, toning är ok eftersom man kan få det att försvinna.. :D
Tänkte försöka klippa mig själv nästa gång, det blir spännande :d:p

Jag gissar att din färg blev annorlunda och mer "intensiv" denna gången då utgångsfärgen var en annan mot första gången du tonade det..

Exakt! Och så lät jag det sitta längre. :)

Vad fint! Jag försöker komma på vad jag ska göra med mitt hår och det där skulle nog passa på mig med. Vad ska man kalla den färgen?

Finns det mer skonsamma färger idag hos frisören? Jag har inte färgat håret på flera år då jag inte velat utsätta varken mig eller naturen för kemikalierna. Men jag är trött på mitt tråkiga hår nu... Det får ganska fina naturliga slingor men jag skulle vilja förstärka dem lite och få mer lyster i håret. Jag har dålig hårkvalite med tunna och få hårstrån så jag vill slita så lite på det som möjligt.
Jag färgar bara hos frisör så har inte jättekoll på hur "hemmafärgerna" är nuförtiden, men de som frisörerna använder är ju inte i närheten av de där ammoniakstinkande färgerna som jag brukade använda för många år sedan när jag fortfarande färgade själv..
Jag går och färgar minst en gång i månaden nu och då lägger frisören färg i botten men i övrigt bara intensivtoning som är väldigt skonsamt och mer likt en inpackning.

Jag färgar bara hos frisör så har inte jättekoll på hur "hemmafärgerna" är nuförtiden, men de som frisörerna använder är ju inte i närheten av de där ammoniakstinkande färgerna som jag brukade använda för många år sedan när jag fortfarande färgade själv..
Jag går och färgar minst en gång i månaden nu och då lägger frisören färg i botten men i övrigt bara intensivtoning som är väldigt skonsamt och mer likt en inpackning.

Fiffigt att kombinera färg och toning! Det tråkiga är att jag bara gått till en kedja här i stan som funkar för klipp, och vet inte vilken frisör jag ska gå til som är lite... Bättre. Måste nog fråga runt lite, en kompis verkar ha haft dåliga erfarenheter på flera ställen. Jag vet en som är bra men den är så dyyyyr. :p får kanske göra en rundringning och se hur pålästa de verkar vara på sina färger!

Är till och med lite pepp på förändring, det var längesen! :)

Okej, hjälp...

Jag har i många år färgat mitt hår svart, men nu är det slut med det och jag har låtit min naturliga färg växa ut och sedermera kapat av det svarta. Grejen är ju nu att i enlighet med familjetraditionerna så blir mitt hår mörkare och mörkare med åren, och har sedan jag var liten anammat en mer råttfärgad nyans som känns lite tråkig, om än praktisk.

Nu är ju frågan. OM jag skulle få för mig att färga det igen, vilken färg skulle isf passa mig? Ljuset på bilden är lite missvisande då mina ögon är grönare än det ser ut där. Tycker att kastanjebrunt är en fin färg men frågan är ju om man passar i det... Om ni skulle ha färgat mitt hår, vilken färg hade ni valt?

20150919_180442.jpg

Fiffigt att kombinera färg och toning! Det tråkiga är att jag bara gått till en kedja här i stan som funkar för klipp, och vet inte vilken frisör jag ska gå til som är lite... Bättre. Måste nog fråga runt lite, en kompis verkar ha haft dåliga erfarenheter på flera ställen. Jag vet en som är bra men den är så dyyyyr. :p får kanske göra en rundringning och se hur pålästa de verkar vara på sina färger!

Är till och med lite pepp på förändring, det var längesen! :)
Den dyra är dock värd pengarna. :angel:

Ta det en fredag, får du champagne och sushi också. ;)

Snyggt!!
Jag är lite sugen på något liknande, fast lite mörkare och lite "djupare" färg liksom.

Har just nu blå/turkost hår och har sportat det sen i somras, innan dess var det ordentligt jäkla rosa. Men min hårbotten gillar inte blekning alls längre och jag får en allergisk reaktion mer eller mindre varje gång jag blekt håret de senaste gångerna :arghh: är rätt mörk i mig själv så det måste ju blekas om jag vill ha ljusare färg.. Gillar det turkosa och det funkar även med utväxten men jag älskar att byta hårfärg och det kliar i fingrarna!! :D

What to dooo liksom?!

Okej, hjälp...

Jag har i många år färgat mitt hår svart, men nu är det slut med det och jag har låtit min naturliga färg växa ut och sedermera kapat av det svarta. Grejen är ju nu att i enlighet med familjetraditionerna så blir mitt hår mörkare och mörkare med åren, och har sedan jag var liten anammat en mer råttfärgad nyans som känns lite tråkig, om än praktisk.

Nu är ju frågan. OM jag skulle få för mig att färga det igen, vilken färg skulle isf passa mig? Ljuset på bilden är lite missvisande då mina ögon är grönare än det ser ut där. Tycker att kastanjebrunt är en fin färg men frågan är ju om man passar i det... Om ni skulle ha färgat mitt hår, vilken färg hade ni valt?

20150919_180442.jpg

Jag skulle gått till frisören och lagt massa ljusa, tunna slingor. Samt klippt av en bit :)
Tycker din hårfärg är fin, och med slingor behåller du ju en del av den :)

Den dyra är dock värd pengarna. :angel:

Ta det en fredag, får du champagne och sushi också. ;)

Jag veeeeet, du är ju alltid så fin i håret! Sushi går bort men champagne. :love:

Har inte klippt mig på åtminstone ett halvår nu så egentligen kan man väl säga att jag sparat ihop till ett dyrt beösk. Om det vore så att jag sparat pengarna. :p

Jag veeeeet, du är ju alltid så fin i håret! Sushi går bort men champagne. :love:

Har inte klippt mig på åtminstone ett halvår nu så egentligen kan man väl säga att jag sparat ihop till ett dyrt beösk. Om det vore så att jag sparat pengarna. :p
Det är snart jul, då får man unna sig. :D

Ni som färgar i starkare färger - vilka färgbomber använder ni för underhåll?
Jag har mest använt Faboluso som jag tycker är toppen, har dock velat ha en lite mer lila nyans och då använt Revlon men shit så den färgar av sig överallt! Blir fläckar överallt i duschen och direkt på huden om man råkar smeta ut någonstans.
Är alla Revlons färgbomber så eller är det just Violet/Burgundy?
Överväger att gå mer mot det pastelliga hållet och då använda deras Lavendel, men orkar inte med böket..

Jag har mest använt Faboluso som jag tycker är toppen, har dock velat ha en lite mer lila nyans och då använt Revlon men shit så den färgar av sig överallt! Blir fläckar överallt i duschen och direkt på huden om man råkar smeta ut någonstans.
Överväger att gå mer mot det pastelliga hållet och då använda deras Lavendel, men orkar inte med böket..

Maria Nila color refresh (bright red) använder jag och är mer än nöjd! Den är dock intensivt pigmenterad och handskar är ett måste om du inte vill färga händerna också.. :p Men håret blir helt underbart!
Jag har knall-lila och blått i topparna, det är så lite så där slänger jag bara i ny färg när det behövs!

När jag har haft rött hår så har jag använt antingen Mood (gratis :D ) eller Revlons vanliga färgbomb. Till denna kommer jag köra Lavendel. Jag och frisören stod i salongen och tittade på de olika tuberna och flaskorna och kom fram till det. Är dock lite velig till hur Violett skulle funka. Ska beställa det vid tillfälle eller åka till någon av Lyko-butikerna i närheten :)
Tycker dock inte att Revlons röda (600 tror jag, Fire red kanske?) har fläckat så himla farligt. Jag har varit lat och kört utan handskar och sen spolat både händer och badkar direkt efteråt. Mitt badkar är fortfarande vitt :D

När jag har haft rött hår så har jag använt antingen Mood (gratis :D ) eller Revlons vanliga färgbomb. Till denna kommer jag köra Lavendel. Jag och frisören stod i salongen och tittade på de olika tuberna och flaskorna och kom fram till det. Är dock lite velig till hur Violett skulle funka. Ska beställa det vid tillfälle eller åka till någon av Lyko-butikerna i närheten :)
Tycker dock inte att Revlons röda (600 tror jag, Fire red kanske?) har fläckat så himla farligt. Jag har varit lat och kört utan handskar och sen spolat både händer och badkar direkt efteråt. Mitt badkar är fortfarande vitt :D
Jag tror att Revlons Burgundy skulle passa bra till den färgen du lade upp här, Lavendel är ju mer lila :)
Och Faboluso har en som heter Purple Red som är grym till den färgen du har nu. Underbar!

När du säger det så har ju jag också Fire Red och kan inte minnas att den färgar lika mkt som denna. Blir fläckar direkt även på högblankt kakel!

Tydligen måste man ta väldigt tunna slingor, kassa nyheter för mig som är behårad som en shetlandsponny :cautious:
Aha, ja det är ju negativt. Och då antar jag att man inte kan variera hur lockarna blir heller? Annars kan man ju styra lite med hur tjocka slingor man tar om man vill ha lite slarvigare lockar..

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka