Har ni transporten försäkrad?

D

Desert_Wind

Min finka kostar strax under 400 kr per år i försäkring. Har funderat på om det verkligen är värt pengarna. Jag menar, man får inte ut ett korvöre om hästen sparkar sönder mm.

MEN! Min trailer har blivit påkörd bakifrån av en smitare! Bakluckan är intryckt och golvet inuti är skadat. 1500 i själrisk och en nyrenoverad finka! PUH! Den är extra bred oxå så det hade varit svindyrt att laga för egna pengar!

Ville bara dela med mig!

:bump:

Jag har precis beställt försäkring till min.
Har inte börjat använt den än, men har beställt det inför säsongen. Med min otur så :)

Vilket försäkringsbolag har du? Vet inte om bolaget som jag har min bil försäkrad hos har släpförsäkringar. Hittar inget på deras hemsida i alla fall :crazy:

Jag har inte haft min försäkrad hittills, kör nästan ingenting med den, den står inlåst i en inhängad och dessutom inte värt något eftersom den var i renverings behov.
Till hösten när jag förhoppningsvis har renverat klart den kommer jag köra mer med den så då funderar jag på att försäkra den. Men eftersom jag har den inlåst när jag inte kör med den så känns det ändå lite onödigt, jag menar kör någon in i mig då går det ju på bilens försäkring..

Fast å andra sidan känns det ju jäkligt surt att ha renoverat den och sen exempelvis brinner den upp....

400kr/år är ju inte särskilt mycket pengar heller.
Jag har ingen aning om hur jag ska göra :confused:

Min är försäkrad i Länsförsäkringar. Jag tror de har olika prisklasser berodende på hur tunga de är. Mitt släp är ett Ume extra bred boggi så jag ligger nog tyngst...

Försäkringsvilkoren finns oftast på resp förs bolags hemsida.

Jag har ju redan gått plus om man vill se det så!

:bump:

Fast då får du ju inget om karossen går sönder på nåt vis.. Du har ju bara stöld o brand å sån´t. Mot skadegörelse mm har du inget skydd då. :(
400 är billigt enligt min mening iaf.
Som svar på ovan, så mig veterligen har inget bolag bara bilförsäkring och inte släpförsäkring.
IF S***e**säkring.. har ju självriskkonto så har man tex bilen där och är skadefri, sätts det undan en viss summa varje år som du kan utnyttja som självrisk till de försäkringar du har hos dom, alltså även släpet. :idea:
Smartast är oxå att ha bil och släp och hem i samma bolag fall man får stöld ur bilen och släpet så har man ju bara en självrisk, annars får man ju betala en självrisk för stölden ur bilen och släpet, det går på hemförsäkringen = 1 st självrisk sen har kanske bilen blivit uppbruten = 1 st självrisk och även transporten kanske blev skadad i samband med stölden = 1 st självrisk om man har alla i olika bolag. Har man ett bolag på allt = 1 st självrisk totalt!
Hmmm... blev lite luddigt tror jag, hoppas ni fattar ändå! :crazy:

Min nya Dalavagn är helförsäkrad hos Länsförsäkringar. Kostar 444 kr/år.

har min försäkrad hos länsförsäkringar...
tror jag betalar något på 300/år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka