Har ni i år betäckt med Ludwigs champion ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CamillaKarlsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 925
C

CamillaKarlsson

Hej
jag har betäckt mitt sto med Ludwigs champion och för mig var det ett klockrent val då jag älskar Argentinus och tycker att det är en av de vackraste hästarna som finns. Ludde har ju Argentinus som morfar och är väldigt lik honom exteriört !
Han rör sig bra och hoppar lika så...

Av och till går ju diskutionerna om att han krubbiter osv och att de var därför han kom till Sverige ?
Jag har hört både och ?! Har en vän som har varit ner och tittat på honom som inte sett något, samt att de som har honom säger att de inte är så ??

Finns de någon av er som hört något eller vet nåt mer om det ?
Varför har ni valt Ludde till ert sto eller varför inte ?

Sv: Har ni i år betäckt med Ludwigs champion ?

Jag funderar på honom nästa år:d

Jag har betäckt mitt sto som har Argentinus som morfar med Ludde. Hon är lätt i typen, rör sig bra och hoppar bra så det är med stor spänning jag ser fram emot resultatet nästa år. Är också mycket förtjust i Argentinus och vi var nere och hälsade på honom förra året.

Krubbitningen hade jag inte oroat mig för. Har läst och har även egen erfarenhet att en dålig hästmage spelar in i det hela. Inte bara en ovana.

Han är defintift intressant inför nästa år om han går igenom och vi betäcker. Bra gång och hopp. Något för fälttävlan tänker vi.

Att han krubbet i Tyskland är väl konstaterat.

Däremot så skulle jag aldrig tveka på att använda honom pga detta, kan inte tänka mig att det nedärvs. Han har ju en helt fantastisk stam med blod som inte är mycket använt i Sverige, och han själv har ju visat både i Tyskland och här att han håller högsta klass! Jag har ev ett fullblodssto att betäcka nästa år och han är en stark kandidat!

Vet någon vem som kommer att rida honom? Kul att se honom på banorna framöver!

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm... 2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: rostad
·
Avel Är det ens att tänka på? Stoet i fråga har Damino som pappa och fullblod som morfar, betäckning är egentligen mest en hypotetiskt fråga... 2
Svar
20
· Visningar
3 547
Senast: solwa
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 836
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka