Har ni fasta sovtider för barnen nu under sommaren?

Försöker att sonen 6 år går och lägger sig samma tid som vanligt, dvs kl 20. Oavsett hur sent han somnar vaknar han senast kl 06 så för att dagen ska bli dräglig behöver han i säng senast kl 20.

Barnen är 7 och 8 år och i normala fall går de och lägger sig 19:30.
Men nu på sommaren försöker jag få dem i säng iallafall innan Kl 21. Men inte det lättaste :p

Vi har samma tider, oftast.
Lillen på drygt 2år går och lägger sig 18.30 och den större har lite mer spelrum och får gå och sova som standard 19.00 men händer att vi har filmkväll utan lillebror och då blir det närmare 20.00.

Kan tillägga att jag har ett morgontrött barn, hon sover gärna till 8 minst så det gör inget att hon lägger sig ”sent”. Har man barn som vaknar i ottan och blir skitjobbiga av att lägga sig för sent kanske man prioriterar att hålla läggtiderna :)

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 759
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 496
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: Krålus
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
594
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka