Har ni en sån människa bland er?

Lamborghini

Trådstartare
...En sån som har åsikter om ALLTING? Är inte barnet för varmt så är det för kallt, får för mycket mat eller "nej han är inte hungrig utan trött". "Inte ska han väl göra sådär" osv osv osv osv osv osv.

Den här människan tänker bara inte, h*n gör det inte för att vara dum eller menar nåt illa utan är bara heeelt.. *hittar inget ord*. För ibland är det så korkade saker så man bara vill gråta. Ena dagen var det 28 grader ute och ve o fasa jag hade bara en kortärmad body på Elias!! Andra dagen var hans händer kalla o andra varma - vem som helst som har barn (den här personen har TRE) vet väl att det är kroppen o nacken man känner på inte händerna.. GAH!!

Det tar på mig som bara den, jag blir fruuuktansvärt irriterad. Vad sjutton jag känner väl Elias bättre än den där personen, låt mig va.

Varför är vissa människor så? Finns det nån förklaring? Dom flesta verkar ha en sån person i sin närhet.

Nu har jag fått avreagera mig :D

Sv: Har ni en sån människa bland er?

Jag har en sådan person i min närhet. Ibland kan det vara ett rent nöje, medan emellanåt är det så rent ut sagt irriterande.
Gäller att antingen bita ihop eller ha svar på tal, har jag fått lära mig. Ta framförallt inte åt dig. (Lätt att säga, vet, det är jättesvårt!)
Nu har inte den lille tittat ut än, men jag har hört starka åsikter om mina hästar. Vet precis hur det kommer att bli när lillen är här. Personen ifråga har redan åsikter hur barnet ska skötas/uppfostras. :devil:

Men varför säger ni inte till denna person om ni retar er på den så?

Min svärmor kunde vara sådär i början, men jag bet ifrån omgående, så nu tänker hon mycket mer på vad hon säger och det är mycket trevligare att umgås!

Inte riktigt men en människa som tror hon vet allt.
Vi umgicks en del när vi var yngre, men tappade sen kontakten (frivilligt från mig), men efter ngr år fick hon tag på min msn. Hon har inte träffat Emilia än, men i sommar blir det nog svårt att undvika. Under graviditeten visste hon minsan precis hur allt skulle vara och hur man skulle må och nu vet hon allt hur det är efter graviditeten och hur man ska göra med ett barn. För så var det minsan för henne mamma och den kompisen (hon har inga barn själv). Hon lyssnar inte vad man säger utan det är bara hon, hon, hon. Sa åt henne när vi var på samma fest på juldagen då hon hela tiden skulle lägga sin hand på min mage (vilket jag inte tyckte om), men tillsägelsen gick in genom ett öra och ut genom det andra.

Så nu fick jag ur mig lite irritation över denna människa.

Det är ju hopplöst om människan inte lyssnar, vad ska man då göra :crazy:

Japp, jag har en svärmor :D
Jag kom långt med att säga 'jag följer rekommendationerna från BVC', lite end of discussion då ;) även fast det inte alls var nåt BVC sagt ....
Hon är bättre nu, när hon har tränats i 15 månader, men lite hoppar ut fortfarande.

Hehe härligt.

"Våran" är tillsagd nu också men hon kunde inte lova att det inte hoppar ur nåt i framtiden men hon ska försöka.

Nåja jag lär ju bita ifrån varje gång om jag tycker det behövs ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 317
Senast: Amk
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 915
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 220
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27