Ramona
Trådstartare
Jag har alltid sett mig själv som en hopp- och fälttävlansryttare. En unghästproducent. Men det var flera år sedan jag tröttnade. Jag orkar helt enkelt inte rida och engagera mig sådär mycket längre. Jag har nog blivit lite mättad på häst liksom. Senaste åren har jag bara ridit ut mer eller mindre. Hänger gärna med någon kompis på tävling, och kan ibland känna ett sug, men egentligen är jag rätt så nöjd med att inte ha de kraven på mig. Men så ibland känner jag att jag kanske borde göra någonting annat än att rida ut. Tänker att det borde ju finnas massor med ryttare och hästägare som hållit på med någonting, men som helt ändrat inriktning. Frågan är bara vad som är riktigt kul.
Nu äger jag en häst och en ponny. Mest för att hålla marken öppen och det ändå är bra för själen att gå ut i stallet och klappa lite på dem, borsta dem etc. Det är en värdefull känsla när man hör hästarna tugga på höet på kvällen när man stänger dörren. Och det är skönt att se dem beta i gräset precis utanför.
Vad har ni som bytt inriktning gjort? Börjat med körning? Western? Dressyr? Vad?
Nu äger jag en häst och en ponny. Mest för att hålla marken öppen och det ändå är bra för själen att gå ut i stallet och klappa lite på dem, borsta dem etc. Det är en värdefull känsla när man hör hästarna tugga på höet på kvällen när man stänger dörren. Och det är skönt att se dem beta i gräset precis utanför.
Vad har ni som bytt inriktning gjort? Börjat med körning? Western? Dressyr? Vad?