Piamaria
Trådstartare
Då jag bestämt mig för att köpa en ny transport i stället för min Fautras så började jakten. Vad kunde duga istället?? Umesläpet tyckte jag var alldeles för högt, sedan fanns det Humbaur, Atec, Ifor Williams, Boj......jag tyckte att allt kändes smäckigt. Bestämde mig för ett Boj Classic och köpte ett! Himmel vilket rackel! Jag rekommenderar alla med ett Boj att åka i släpet på en grusväg! Det är en ljudnivå som är helt hysterisk, allt skramlar och luckan är sedan antiken! Deras snöskydd är rena skämtet då det är rörisolering som helt knapphändigt är ditsatt på ett släp för över 150000! Sadelkammaren och övrigt utrymme till ryttaren var jättefint men hästen stod trångt även i ett extra högt o brett släp. Faktiskt endast 80 brett och 190 långt vilket inte räcker alls till en stor häst!Vad jag kan säga om Boj är att de var jättebra att tala med och det var inga problem att lämna tillbaka släpet! På gården står nu ett Umesläp som jag tycker är stort och bra för min häst! Allt verkar stabilt och ingenting skramlar och väsnas när man kör. Lasthöjden är dock hög och det gillar jag inte! Jag hoppas dock att pållen min ska fixa det bättre än jag som endast har kört Fautras de sista 10 åren! I morgon är det premiärtur, jag hoppas att det går bra!!!