Har någon tips på utbildning?

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag skulle vilja gå någon kurs/ utbildning inom typ "hästkunskap". Jag har ridit i 17 år som medryttare/ ridskola men det är fortfarande mkt jag skulle vilja lära mig. Tex mer om sjukdomar, anatomi, foder.
Visst man lär sig genom att läsa böcker och fråga andra men skulle vilja ha någon kurs på deltid. Jag är redan nöjd med mitt jobb och kommer alltså inte jobba med hästar.
Jag bor i stockholm så behöver vara inom pendlingsavstånd eller distans.
 
Sv: Har någon tips på utbildning?

Ja, jag fick det genom gymnasiet, men vet att det finns som fristående kurs också :)
 
Sv: Har någon tips på utbildning?

Hästsportens folkhögskola via Strömsholm har en kurs som heter hästkunskap, där man får läsa en teoretiska biten som man behöver kunna för en hästskötarexamen. Distans på 50% om jag inte minns fel. :) Går att hitta via Hästsportens folkhögskola.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 141
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 059
Senast: starcraft
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 197
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp