Har min hund förmänskligat sig själv?!?

MagicaDeHex

Trådstartare
Man har ju många ggr hört och lärt att man inte ska förmänskliga sin djur,fine, men om hunden har börjat förmänskliga sig själv då?

Jag menar, så måååånga år som hunden har levt så nära inpå människan så borde den ju ha tagit efter något av vårat beteende?
Oftast har man ju hunden från det att den är 8 veckor,och den präglas ju väldigt mkt på sin matte/husse. Samt att dess föräldrar antagligen i lååånga led bakåt har fungerat som sällskapshund.

Nu utgår jag från min hund som inte är ngn bruksras, utan en utpräglad sällskapshund som är ganska bortskämd.

Ibland kan jag svära på att han verkligen tänker. Vill inte sträcka mig så långt att han skulle lägga ngn logik bakom sina tankar men ändå....

Han använder ex. kudden till huvudet...Och När jag sätter på tv:n kommer han springandes och lägger sig och tittar. Är det ngt av intresse för honom så tittar han, om inte så gäspar han och går tillbaka till sin sovplats. Och jag nästan svära på att jag ser hans lilla tanke " jäkla skitprogram på tv:n idag".

Han har massa såna smågrejer för sig ,och hans uttryck i ansiktet, kan få mig att ibland fundera om han inte förmänskligar sig själv lite väl mkt ändå:D

Sv: Har min hund förmänskligat sig själv?!?

Min ena hund är sådan med TV:n som din är. Hon sätter sig dock framför TV:n och kan lätt sitta där en hel dag så länge det är någonting av intresse = andra djur, naturprogram.

Min andra hund vägrar gå ut utan tröja på vintern. Spelar liksom ingen roll hur vädret ser ut hon stenvägrar gå utanför dörren utan tröja på sig.

Jag vill inte säga att mina hundar har förmänskligat sig, däremot har de fattat vad som är roligt och bekvämt.

min vovve tittar alltid ut genom fönstret när jag tar fram koppel. Regnar det så smiter han fort som f*n in under täcket...men hittills har han inte lyckats gömma sig tillräckligt bra:D

När jag tar fram hans täcke så börjar han automatiskt skaka,han vet att det är kallt ute då. Tar jag fram termotäcket så skakar han ännu mer:D

Åh så har nästan alla våra djur varit! (Även hästen börjar nu ;))

KLOKA djur skulle jag kalla det! :laugh:

Min "pratar" mer och mer för varje år. Har funderat på om det är för att vi låter så mycket, vi människor pratar ju hela tiden.

Sen brukar vi yla ikapp, så han kanske har förhundligat mig också.

*kl*
Min har också huvudkudde. Och så vet hon när hon är så skitig att det blir badkaret. Då står hon kvar självmant i farstun tills jag har tagit bort badrumsmattorna, då går hon rakt in i badrummet, hoppar upp i badkaret och sätter sig och ser sur ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Satt inne på blocket i lördagskväll och kikade på hundar till salu, ska inte ha något :D har jag försökt intala mig. Trots att jag...
Svar
12
· Visningar
1 713
Senast: eldione
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 601
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna