Har min häst svängd bröstbenskurva?

Sv: Har min häst svängd bröstbenskurva?

Du kan gärna få PMa mer info till mig också :) Har en pålle som jah skulle vilja testa en sån gjord på.

Nu tycker jag att dom är svårare än en vanlig gjord att spänna i första hålet, men det kan också bero på att jag har dålig muskelstyrka....

Men det vi har märkt på dom hästar jag har ridit med gjorden på är att alla har slappnat av mycket snabbare och varit mer avslappnade även dan därpå.
Eller åtmindstånde tills man återgått till vanlig sadelgjord med resårer på bägge sidorna....

Här ser du både en svängd bröstkurva och min ena gjord...

30608231.jpg

30601502.jpg

Jag vill också gärna ha info om gjorden.
Har problem med min dam som har för stor mage (har alltid haft och kommer mest troligt alltid ha med tanke på att hon är 21 år och fått föl förra året)
Hon får skav framför gjorden.
Är den kortare varianten dressyrgjord? Det är det jag skulle behövt.

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
430
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
490
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka