Har man små händer när man har en liten hund ??

martha

Trådstartare
..Jag frågan är ju den...jag har ju flexi :D ...men kalla r ju im min hund såklart som en duktig hundägare...SAMMA som jag gör med han som alltid går lös..när man möter folk/hundar, cyklister, bilar mm mm...MEN en sak förvånar mig, varför ar handtagen på flexikopplen mindre ju mindre kg hunden väger ?????? Har inte vuxna människor små hundar ? Min väger ju ca 10 kg, men jag har mellanstrl för att få plats med handen i handtaget ( som iofs inte gör mycket, men jag förvånas över att man gör skillnad)

Sv: Har man små händer när man har en liten hund ??

Jag har liten hund och stora händer men däremot vanligt koppel, gillar inte flexi.

Sv: Har man små händer när man har en liten hund ??

Och jag som har största Flexit (Köpte till min GD) orkar knappt lyfta det :crazy:

Ett sådant, för hundar på 50+ kg, slet min förra hund sönder på någon sekund bara. Men det håller för nuvarande hunden på 32 kg i alla fall, skönt att använda när tiken löper här hemma.

Liknande trådar

Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 577
Senast: kolfinnur
·
Övr. Hund Ni som har mindre barn (1-åring i det är fallet) och en hund som gärna vill ha en helt egen plats att gå undan på hur löser ni det...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: Bubble
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 972
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 072
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka